• Nederlands
  • Engels

Referenties

Stedin - kiest TopTeam na uitgebreid selectietraject

De business consultants van Stedin, onder leiding van Patrick de Man en Harmen Leijnse, startten eind 2012 het plan om de productiviteit en kwaliteit van het business analyse proces bij Stedin te verbeteren. Een van de oplossingen was de introductie van een business analyse tool. Het proces dat ze volgenden om het tool in de organisatie te introduceren is een voorbeeld voor andere organisaties.
Lees hier hoe Stedin dit heeft aangepakt.

Stedin-logo

Op stoom bij Nuon Energie - pressure cooking requirements

Voor Nuon Energie is een foutloze en glasheldere communicatie over het energieverbruik en de kosten hiervan aan hun klanten van cruciaal belang. Het project Nieuwe Nota heeft de opdracht gekregen om de huidige communicatie over het verbruik en de kosten van energie te verbeteren en daarbij direct aan te sluiten op de nieuwe wetgeving die geldt vanaf 1 januari 2012. Het project staat nu voor een gezonde, maar ook een pittige uitdaging: wat moeten we, wat willen we en wat kunnen we in de communicatie verbeteren voor de klant?
Lees hier hoe Synergio dit heeft aangepakt.

Nuon_logo

RoyalHaskoning - een jaarplan met behulp van requirements

Voor veel managers is het ontwikkelen van het jaarplan een jaarlijks terugkerende uitdaging. Er zijn verschillende manieren waarop een jaarplan tot stand kan komen, vaak gaat dit via een top down aanpak. In een veranderende organisatie wilde Claudia Algra, directeur van de adviesgroep Environmental Sustainability van Royal Haskoning dit anders aanpakken.
Lees hier hoe Synergio dit heeft aangepakt.

RoyalHaskoning 

Van Lanschot Bankiers - verbetert het werken met requirements

De ambitie van Robert van Oosten, manager demand management bij Van Lanschot Bankiers, is dat de in totaal 40 business consultants en functioneel beheerders goede business analyses en requirements leveren die de basis vormen voor goede projectafspraken met de opdrachtgever en projectmanager over tijd, geld, kwaliteit en scope. Dit geldt voor alle nieuwe projecten (business consultants) en voor alle wijzigingsverzoeken (functioneel beheerders) vanuit de gebruikersorganisatie.
Lees hier hoe Synergio dit heeft aangepakt.

VanLanschot

Siemens Nederland - themasessies Systems Engineering

In de afgelopen jaren werd de ‘post’ faalkosten in de bouw op minimaal 10% van de omzet geschat. De bouwsector schrijft de oorzaak van die faalkosten voornamelijk toe aan een gebrekkige gegevensuitwisseling en communicatie. Om dit te verbeteren wordt binnen de GWW sector sinds een paar jaar intensief Systems Engineering (SE) toegepast.

Ook bij Siemens Nederland krijgt SE veel aandacht. Eind 2010 startte Siemens samen met Synergio de SE@Siemens themasessies om haar mensen op praktische wijze te laten ervaren wat SE in de dagelijkse praktijk betekent.
Lees hier hoe Synergio dit heeft aangepakt.

siemenslogo

Newitera - acceleratie in product ontwikkeling

Newitera luistert naar haar klanten en zorgt dat zij met haar kennis, ervaring en diensten op passende wijze voorziet in deze behoefte. Zo kunnen klanten veel sneller rendement halen uit hun SAP investering! Newitera wil “thoughtleader” zijn in haar vakgebied.

Deze mooie uitdaging is in samenwerking met Synergio in enkele weken vormgegeven; van visie naar implementatieplan. Met als resultaat: vier kansrijke, nieuwe proposities die Newitera binnen nu en een half jaar aan haar klanten kan aanbieden.
Lees hier hoe Synergio dit heeft aangepakt.

Newitera_logo

NIBC - Use Cases en requirements voor de implementatie van een standaard pakket

NIBC Bank migreerde onlangs naar een standaard pakket voor e-banking omdat de back office en de klantdialoogschermen voor elektronisch bankieren aan vervanging toe waren. Het standaard pakket biedt veel mogelijkheden voor aanpassingen. De uitdaging voor NIBC is om het standaard pakket zo goed mogelijk aan te laten sluiten bij de bancaire processen van NIBC.
Lees hier hoe Synergio dit heeft aangepakt.

NIBC

Rubix - Maakt klantgerichte proposities

Iwan van Heeswijk, directeur van Rubix (www.rubix.nl), en zijn managementteam vinden het belangrijk dat Rubix klantgerichte proposities ontwikkelt en vroegen Synergio daar invulling aan te geven. Aan de hand van het propositiehuis en een aantal workshops werd de propositie van Rubix haarscherp gedefinieerd.
Lees hier hoe Synergio dit heeft aangepakt.

Rubix-logo

Bosch - Marktgedreven innovatie

De strategische ambitie van Bosch Communication Systems is om marktleider te blijven op het gebied van innovatie en kwaliteit voor conferentiesystemen. Als onderdeel om deze ambitie te realiseren startte Bosch een project om haar conferentiesysteem volledig nieuw te ontwikkelen.

Bosch realiseerde zich dat om een succesvol product op de markt te zetten, zij de behoeften van de markt goed moet kennen. Synergio werd gevraagd een requirements gebaseerde aanpak te introduceren in dit innovatie project.
Lees hier hoe Synergio dit heeft aangepakt.

bosch logo

Rabobank - optimale informatievoorziening

Business informatiemanager is een belangrijke rol binnen Rabobank Nederland met als taak opdrachtgevers te adviseren over de inrichting waarin de informatievoorziening zich moet ontwikkelen.

Daarvoor is het van belang er achter te komen wat de opdrachtgever wil en wat de opdrachtnemer kan.
Lees hier hoe Synergio dit heeft aangepakt.

Rabobank logo 

Philips Healthcare Incubator

maakt innovatieve producten voor Health Care. Vanwege strenge kwaliteitseisen zijn betrouwbaarheid en traceerbaarheid van requirements erg belangrijk. Synergio ondersteunt dit traject met de training SMART requirements, de inzet van TopTeam en professional services.
Lees hier hoe Synergio dit heeft aangepakt.

Philips logo